Cheat meal na diecie — czyli desery w diecie pudełkowej

Cheat meal to jedno z najbardziej lubianych pojęć w diecie — szczególnie pudełkowej, która uniemożliwia spożywanie produktów nienależących do naszej diety. Posiłek taki jest również doskonałym bodźcem psychicznym, który może poprawić nam nastrój czy ograniczyć presję związaną z dietą. Czym zatem jest cheat meal i jak stosować go w diecie pudełkowej? Wszystko o legalnym podjadaniu w trakcie diety poniżej.

Cheat meal — czym jest?

Cheat meal to posiłek oszukany. Jest on spożywany w trakcie diety i ma za zadanie nieco złagodzić rygory przestrzegania odpowiednich posiłków czy pilnowania odpowiedniej liczby kalorii. Dieta szczególnie ta wymagająca może z biegiem czasu być dla nas bardzo uciążliwa. W takiej sytuacji cheat meal, czyli posiłek oszukany jest dla nas wręcz wybawieniem. Możemy w jego trakcie jeść bez konsekwencji, co tylko chcemy. Istnieją różne jego wersje, a taki odpoczynek od diety powoduje wiele korzyści. Z pewnością przywraca naszą motywację, poprawia nastrój oraz humor czy przypomina nam o konieczności prowadzenia diety.

Jak go stosować?

Stosowanie cheat meal, czyli posiłku oszukanego jest w zasadzie proste, choć istnieje kilka wersji tego pojęcia. Przeważnie oznacza on, że możemy zjeść dowolny posiłek (często deser) do 1000 kalorii bez przestrzegania jakichkolwiek innych zasadach. Czasami występuje też w formie bez limitu kalorycznego. Cheat meal może być np. obiadem lub deserem. Powinniśmy spożywać do między pierwszym i ostatnim posiłkiem oraz nie rozpoczynać i nie kończyć dnia takim daniem. Przeważnie powinniśmy przez pierwsze dwa — trzy tygodnie diety zrezygnować z takiego “deseru”, aby sprawdzić, czy dieta funkcjonuje poprawnie i przynosi zamierzone skutki. Po tym czasie możemy pozwolić sobie na 1 cheat meal tygodniowo lub na dwa tygodnie w zależności od naszych preferencji i silnej woli.

przekaska

Deser bez ograniczeń w diecie pudełkowej? Tak!

Dieta pudełkowa w białystoku i deser bez ograniczeń? Te dwa elementy wydają się wręcz surrealistyczne, ale poniekąd są prawdziwe. Catering dietetyczny nie wyklucza dodatkowego oszukanego posiłku np. słodkiego deseru, który może przynieść nam wiele korzyści psychologicznych. Jeśli jesteśmy na diecie pudełkowej, możemy skorzystać z takiego koła ratunkowego. Nie powinniśmy jednak przerywać stosowania całej diety lub obniżać wartości kalorii w pozostałych pudełkach, które dziennie jemy. Jeśli czujemy się syci, nie powinniśmy również zgodnie z harmonogramem zjeść kolejnego posiłku, a po prostu poczekać aż będziemy na to gotowi. Dieta pudełkowa powinna odbywać się zatem w nienaruszonym planie, a dodatkowy deser bez ograniczeń powinien być jedynie dodatkiem.

Bardzo często na diecie pudełkowej cheat meal kojarzy nam się z deserami i częstym podjadaniem w porze popołudniowej. Nie jest to jednak dobre rozwiązanie, jeśli trwa regularnie lub pojawia się częściej niż raz na tydzień. Catering dietetyczny powinien być prowadzony starannie i nie powinniśmy traktować cheat meal jako codziennej opcji do zjedzenia lodów, ciasta czy słodkich przekąsek.

[Głosów:0    Średnia:0/5]

PODZIEL SIĘ
Poprzedni artykułPodstawy scrapbookingu

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here